Spiró György: Csirkefej (Gózon Gyula Kamaraszínház)
Tényleg nincs
(Gózon Gyula Színház- Spiró György: Csirkefej, 2020.11.28.-stream-előadás)
Haragos és tehetetlen Horváth Zsuzsa Vénasszonya, Menszátor Héresz Attila Apaként meg maga a Romlás. Két furcsa ellentétes erő, elvesző lelkek, reménytelen jószándékok és a végén Túróczi Éva Anyájával a hibátlanul beköszönő Pokol. Árkosi Árpád rendezése kontinuussá teszi a szaggatott szöveget, a cezúrákat eltünteti, hadd fájjon még jobban a tanácsi lakások vigasztalan szürke udvarán játszódó történet. Spiró és Vörösmarty találkozik a Gózon stream-színpadán: nincsen remény.
NO EXIT - Nemzeti Táncszínház - Feledi Project
Cella-tangó
(Feledi Project – NO EXIT – 2020. december 10-i online felvétel a Nemzeti Táncszínházból)
„A pokol – az a másik ember/a többiek” tartotta Sartre, ami igen jó alapgondolat lehet egy táncszínházi esthez. Az író Zárt tárgyalás című drámáját dolgozta fel a Feledi Project szeptemberben bemutatott NO EXIT című előadásával. Egy gyermekgyilkos, egy áruló és egy szeretőgyilkos, akik még haláluk után, a pokolban is egy másik embert kínoznak, csak maguk kínjával ne kelljen szembenézniük. Feledi nem az Isteni színjátékból ismert mitológiai képekben mutatja meg a poklot, hanem azt a hétköznapi infernót láttatja, ami mindennapi emberi kapcsolatainkat uralja. Most nem annyira történetet mesél, hanem érzéseket villant fel, ami a zenével, a fényekkel, az egymásnak feszülő, majd szétváló testekkel, egy-egy szólóval mégis emberi sorsokká, történetekké állnak össze.
Marius von Mayenburg: A kő (Pesti Színház)
Ház(i)ak
(Pesti Színház – Marius von Mayenburg: A kő - 2020. december 5-i előadás stream közvetítése)
Iza: Jó lesz ez az előadás, még akkor is, ha szépen példázza milyen foghíjas éppen a Víg társulata, és talán nem hozza lázba a színházat hónapok óta hiányoló vígszínházi közönséget. Magam nem értem miért kellett ezt a darabot - egyetlen didaktikus vezérmotívumáért – színpadra vinni, amikor kb. a tízedik percben tudni lehetett mi lesz a végcsattanó. Szép játékot nyújt a vendég, Nagy-Kálózy Eszter, van ehhez számára végre tét és tér is.
Éva: Békebeli humanizmus, némi didaxis, magabiztos rendezés, kitalálható Mayenburg-dramaturgia. Költözködés a bűn és történelem mentén ide-oda. Hegyi Barbara és Szilágyi Csenge anyanyelvi szinten tudnak Vígszínházul. Ami most folytonosságot, eleganciát, érvényes színpadi létet jelent.